انواع فنر خودرو
اطلاعات کامل در رابطه با خرید و فروش انواع یو پی اس با برندهای ایرانی، اروپایی و آمریکایی
انواع فنر خودرو
چهار شنبه 2 تير 1400 ساعت 12:17 | بازدید : 79 | نویسنده : یوپی اس یزد | ( نظرات )
 
از فنرهای رولی در بسیاری از خودروهای شاسی بلند موجود در بازار استفاده می شود زیرا سواری آنها هم بسیار راحت است و هم می توانند وزن قابل توجهی را تحمل کنند.
 
اما هیچ فنر غلتکی به همان روش تولید نمی شود ، مدل طراحی و مواد اولیه تأثیر زیادی در عمر و عملکرد فنر دارد.
 
طراحی کلیه فنرهای توف داگ بر اساس بررسی ایرادات ساخت فنرهای فنر کارخانه آغاز می شود و سپس با کمک نرم افزار رایانه و طراحی با بهترین طراحی ممکن فنرها را تولید می کنیم.
 
چهار پارامتر اساسی بر طراحی فنلولول تأثیر می گذارد
ضخامت میلگرد برای تولید بهار
 
تعداد چرخه در بهار
 
قطر داخلی فنر
 
ارتفاع بهار
 
با تغییر این چهار مورد ، می توانیم چشمه های مختلفی را براساس عملکرد و رفتار تولید کنیم.
 
گاهی اوقات طراحی صحیح فنر باعث می شود که ارتفاع آن از فنر پارچه ای بالاتر نباشد ، اما مواد اولیه و تعداد دور در فنر می توانند عملکرد بهتری از فنر پارچه ای یا فنر بلندتر داشته باشند.
 
فنرهای آب نبات چوبی منحصراً از فولاد X5K ساخته شده اند که نسل جدیدی از فولاد کششی است که تحمل فشار بسیار بیشتری دارد و مقاومت بیشتری در برابر سقوط دارد.
 
همچنین یکی از بهترین فولادها در برابر خوردگی و سایش است. به دلیل فولاد X5K ، فنرهای 30٪ Tuff Dog به ماده کمتری احتیاج دارند و فنرها بسیار سبک تر هستند و دامنه حرکت بیشتری به فنر می دهند.
 
با برداشتن یک میلی متر از لوله فولادی توسط دستگاه ، تمام سطح صاف شده و برای مرحله بعدی آماده می شود.
 
در این مرحله میلگردها تا دمای هزار درجه در کوره گرم می شوند و سپس توسط یک ماشین کاملاً اتوماتیک و رایانه دوخته می شوند.
 
این عملکرد کاملاً رایانه ای به ما امکان می دهد چشمه های بسیار بلندی مانند آنچه در اینجا داریم تولید کنیم.
 
اکنون فنر را که هنوز حدود 850 درجه است ، در روغن مخصوصی که سخت فنر را خنک می کند خنک کنید. پس از فرآیند سخت شدن اولیه ، فنرهای داخل کوره برای مرحله سخت شدن ثانویه مجدداً تا 400 درجه گرم می شوند و این فرآیند تضمین می کند که سختی فنر بدون از دست دادن خصوصیات فولاد حفظ شود.
 
هر دو فنر طبق طرح اصلی قابل نصب بر روی ماشین ساخته می شوند. فنر رنگ شوکه می شود ، که از لایه بیرونی فولاد محافظت می کند و فنر را از فرسایش و افتادگی محافظت می کند.
 
فنر شمش یکی از قدیمی ترین مدل های بهاری بازار است و هنوز هم بسیار محبوب است و این بدان دلیل است که می توانند وزن زیادی را تحمل کنند و برای تولید به هزینه زیادی احتیاج ندارند.
نر های شمش برتر از چشمه های دیگر برتر است زیرا قابلیت فنر بسیار مداوم برای شما دارد و با توجه به نیاز شما می تواند وزن های مختلف را تحمل کند.
 
بیایید قطعات تشکیل دهنده فنر شمش را بررسی کنیم. شمش اصلی که بالاترین لایه است و فنر را به اتومبیل متصل می کند و در دو طرف فنر بوشهای پلی اورتان قرار دارد که در یک سر گوشواره های چربی و در انتهای دیگر سنجاق های ثابت قرار می گیرند. پیچ نظامی در واقع به عنوان یک لایه محافظ و امنیتی استفاده می شود که از فنر شمش محافظت بیشتری می کند.
 
لایه اول نقش اساسی در راحتی سواری دارد و قسمت اصلی فنر شمش است. در حالی که لایه ثانویه یا لایه تحمل کننده بار هنگامی استفاده می شود که بار زیادی روی ماشین وجود داشته باشد و ارتفاع خودرو به آن بستگی داشته باشد.
 
فنرهای توف داگ با مواد اولیه Saab 9 و Saab 9A ساخته می شوند و اندازه ورق ها قبل از حفاری و برش الماس به صورت سرد برش داده می شود. مرحله گرمایش برای شکل دادن لبه های شمش در دو قسمت انجام می شود و سپس فنر در کوره به دمای 1000 درجه می رسد که می خواهیم آن را بخاطر بسپاریم و سپس شمش ها در مرحله اول سخت شدن روغن خنک می شوند و دوباره تا 400 درجه گرم می شود. بعدی رنگ های شوکی است که در برابر فرسایش و افتادگی مقاومت می کنند.
 
هر لایه به طور جداگانه استری شده و سپس رنگ آمیزی می شود تا مطمئن شوید که تمام لایه ها کاملاً رنگ آمیزی شده اند. اکنون فنر شمش با پدهای اصطکاک بین آنها مونتاژ شده و سپس کل شمش در حمام رنگ آمیزی می شود ، که باعث می شود فنر شمش به طور مساوی رنگ شود.
 
حالا چرا می گویم شمش توف سگ متفاوت است. این به دلیل طراحی ما است ، که سوار شدن راحت تر ، ایمن تر و سازگارتر از شمش های پارچه ای است و به طور کلی فنر شمش همه کاره است.
 
Tuffdog در اکثر اتومبیل ها سه مدل فنر شمش ارائه می دهد که برای مقاومت در برابر وزن های ثابت متفاوت طراحی شده اند. وزن بین صفر تا سیصد کیلوگرم ، وزن ثابت سیصد کیلوگرم و وزن ثابت پانصد کیلوگرم


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان خدمات و اطلاعات کامل یو پی اس در یزد و آدرس upsyazd.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 80
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 4

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 12
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 20
:: بازدید ماه : 45
:: بازدید سال : 544
:: بازدید کلی : 8855